Fløde pastaret

Her får i min aftensmad:) dvs. i går, men i dag spiser jeg rester inden job senere….
Tænkte jeg lige ville give jer opskriften på en af mine favoritter. (Det kan mine veninder skrive under på, da denne ret ofte kommer på menuen, hvis det skal være nemt og lækkert).

Den kan laves med eller uden kød og så kan der ellers fyres op for grønsager efter behag og smag:)
Her er hvad jeg brugte:

  • Rød peber
  • champignon
  • Grønne bønner
  • squash
  • Friske rosenkål, de vaskes og skæres igennem. (har først lige lært at spise rosenkål, men det er faktisk meget lækkert og sundt. Tænker bare konstant på den tegnefilm hvor bamsen konstant siger: “Jeg hader rosenkål” – kender i den?
  • Kaffefløde
  • Hvidløg
  • Boullion
  • Frisk pasta

Grønsagerne svitses sammen med hvidløg og grøn pesto. (jeg brugte den fra fakta) Når de er svitset kommes der kaffe eller madlavningsfløde i samt lidt vand. Jeg brugte en kvart liter kaffe fløde og en deceliter vand ca. (Smag til) Dette simre lidt og for at give ekstra smag kan der kommes en boullion terning i + salt og peber selvfølgelig, samt mere pesto efter smag.

Frisk pasta koges (jeg bruger oftes det dyre da det billigere klistre sig sammen lige meget hvor umaget jeg gør mig!)

Til sidst rives lidt permasanost og wupti så er pastaretten klar! – Jeg lavede også bruchettas dertil, det er nemt og lækkert og kan klart anbefales:)

Skriv et svar

