Crackers

Jeg er typen der aldrig sukker langt efter en “god leverdreng med agurk” eller andet kedeligt rugbrøds sjov – jeg er i det hele taget ikke ovenud begejstret for rugbrød.. Derfor er jeg svært glad for denne knækbrøds opskrift:) (Tilmed er den nem- Win win)

4 dl af valgfri korn(jeg brugte 1 dl solsikkekerner, 2 dl havregryn og 1 dl femkors blandning)
3 1/2 dl mel(jeg brugte 2 dl alm. hvedemel og 1 1/2 dl grahamsmel)
2 tsk salt
1/2 tsk bagepulver

– Dette røres rundt

Derefter tilsættes:
2 1/2 dl vand
3/4 olie

Det hele røres rundt og rulles til et rektangel. Derefter ridses knækbrødene op, så de nemt kan knækkes fra hinanden, når de er færdig bagte.

De stilles ind i ovnen mens den er kold, hvorefter den tændes på 180 grader. (ikke varmluft) Knækbrødene skal have præcis 35 min og efterfølgende tages ud og ligges på en rist og knækkes.

Wupti så er der lækre knækbrød…”Rugbrødsmad” ala Ditte….:)

2 thoughts on “Crackers

Skriv et svar

