Interior design vol. 3

Her får i så billeder af min venindes nye lille lejlighed (50kvm) som bærer præg af kreative løsninger og projekter:) Hun har selv skrevet en lille tekst til billederne så du kan blive inspireret samt måske lure et par tricks:)
Toilettet

Ved min vask har jeg hængt en billedhylde fra IKEA under spejlet. Tandbørsteholderen er
fra Rice. Pleksiboksen i pink er købt i Høgh, Aalborg. Bogstaverne på spejlet er købt hos Luxo living i Herning. Håndklæderne med retrolook er fra HouseDoctor. Sæbedispenseren er fra IKEA.

Malerierne har jeg selv lavet.

Soveværelse
Et lidt anderledes soveværelse. I en studielejlighed på 50 kvm, er der ikke meget plads tilbåde seng, tonsvis af tøj og ja – en masse andet lort. Så løsningen har været en ”opbygget” seng. Den er konstrueret ovenpå to MALM kommoder fra IKEA på langsiden, og to EXPEDIT reoler m. fire rum i bredden. Disse møbler har nemlig samme højde – hvilket gør det muligt at fastsætte en lamelbund, hvorpå en madras så kan ligge. Vupti! Så har man en seng og opbevaring i ét! Kommoderne indeholder tøj og sengetøj, hvorimod reolerne opbevarer sko.

Patchworktæppet er en hjemmelavet gave fra min mor, hvor hun har integreret en masse
tekstilminder fra tidligere tider i mit liv. Bl.a. noget stof fra en dug, vi altid havde på bordet, da jeg var lille. Nogle håndbroderier af min Oldemors og noget korsting af min mormors. Derudover ligger der puder på sengen – både af hjemmelavet (den med uglen) og ellers er de fra udenlandsrejser. Vægreolen er også fra IKEA. God og praktisk til opbevaring af aftenlæsning, bokse til accessories og andet farverigt pynt.

Maleriet har jeg selv lavet for nogle år siden. Inspireret af japanske postkort med twiggylignende figurer.

Overfor langsiden af sengen står en brugt kommode, som jeg først og fremmest har malet
hvid, og derefter ombundet skuffernes front med lilla gavepapir og limlak. Dernæst er alle greb blevet udskiftet til hvide porcelænsgreb. På kommoden står en kageopsats i hvid plast, som jeg bruger til smykker. Den grøn/gullige æske er fra HouseDoctor og smykkeskrinet forrest er fra Rice.

Skriv et svar

